Anmälan till Knatteskolan 2024 är öppen!
STOCKSUNDS IF
fotboll
A-laget Herr
Tre nyförvärv inför säsongen 2023
2023-02-17 11:30

Karl Inde, Arnor Gauti Brynjolfsson och Achraf Elouassili ansluter till Stocksunds IFs herrlag inför säsongen 2023.

Kalle Inde återvänder till moderklubben Stocksunds IF och återförenas både med storebrorsan Anders Inde och den före detta  lagkamraten Fabian Ahlstrand. Kalle lämnade Stockan i ung ålder för IFK Stocksund där han var med i det P00-lag som vann Gothia Cup utan att släppa in ett mål. Efter en kortare sejour i FC Djursholm spelade Kalle flera år i IFK Stocksunds herrlag. “Kalle kan spela på i stort sett alla positioner och vi är mycket stolta över att han väljer att komma hem till Stockan”, säger huvudtränare Fabian Ahlstrand.

Arnor Gauti Brynjolfsson är årets första internationella värvning. Gauti kommer senast från Kransen United FF men sportchef William Börjesson har länge haft ögonen på den skicklige islänningen. “Arnor är skolad i Fylki men han dök upp på vår radar när han debuterade för Elliði i isländska trean. Arnor har kommit in mycket bra i gruppen och övergången från Kransen gick mycket smidigt”, säger sportchef William Börjesson.

Achraf Elouassili är också ett bekant namn för den som följt juniorfotbollen i Stocksund. Achraf spelade med Stocksunds IFs juniorer för ett par säsonger sedan och har därefter representerat FC Djursholm och senast Turebergs IF. Likt Arnor är Achraf född 1999 vilket sportchefen menar är bra för åldersstrukturen i truppen. “Achraf är en explosiv spelare med stor potential. När han spelade med våra juniorer för ett antal år sedan öste han in mål. Achraf, Kalle och Arnor är alla i en perfekt ålder. Vi har många spelare i gymnasieåldern och många rutinerade spelare i trettioårsåldern - nu får vi in unga spelare med erfarenhet och det är viktigt”, säger sportchefen William Börjesson.