Anmälan till Knatteskolan 2024 är öppen!
STOCKSUNDS IF
fotboll
A-laget Herr
Fabian Ahlstrand blir ny a-lagstränare
2023-01-20 13:50
Fabian Ahlstrand blir återvänder till Stocksunds IF och tar över som ny a-lagstränare efter Martin Mutumba.
Fabian Ahlstrand blir huvudtränare för herrlaget och P2010.

Inför säsongen 2023 förstärks tränarstaben med ytterligare ett namn. Fabian Ahlstrand blir huvudtränare i A-laget och P2010 men han kommer vara engagerad i föreningens alla lag och assistera sportchefen William Börjesson i ett antal projekt som sjösätts i vår.

Fabian Ahlstrand är 27 år och började sin fotbollskarriär i Stocksunds IFs knatteskola. Som spelare har han representerat ett antal klubbar i division 1 och förra säsongen avslutades karriären i Australien där han uppnådde pojkdrömmen att bli fotbollsproffs på heltid. Vid sidan av spelarkarriären har Fabian gått fotbollstränarutbildningen på GIH och när han inte är på Stockhagen producerar han och medverkar i olika fotbollsprogram på DobbTV.

“Det är jätteroligt att vara tillbaka i Stockan. Trots att jag slutade i föreningen som 13-åring har jag alltid återvänt till Stockhagen för att träna extra eller spela spontanfotboll med kompisarna. På så sätt känner jag mig väldigt hemma här. Uppdraget känns inspirerande och jag tror att det är utvecklande för mig och mitt ledarskap att få chansen att arbeta med barn och ungdomar samtidigt som jag leder herrlaget. När Wille tog kontakt var min plan att fortsätta spela men i slutändan känns det helt rätt att ställa mig vid sidan av planen. Att jag dessutom får göra det i min moderklubb är jätteinspirerande”, säger Fabian som ser fram emot att träffa alla i och runt föreningen.

Stocksunds IFs sportchef William Börjesson är nöjd med rekryteringen:
“Fabian var den första jag hörde av mig till när Martin Mutumba meddelade att han skulle sluta i oktober förra året. Just då var Fabian inställd på att fortsätta spela fotboll men jag har tjatat på honom sedan dess. Jag vet att Fabian hade möjlighet att fortsätta både som spelare och ledare i föreningar med seniorlag på högre nivå så jag är stolt över att han väljer att komma till oss.”