Anmälan till Knatteskolan 2024 är öppen!
STOCKSUNDS IF
fotboll
A-laget Herr
Vinst i hemmapremiären för Stockans herrar
2024-04-15 17:17

Stocksunds IFs herrar tog tre poäng hemma på Stockhagen i seriepremiären mot Dynamo Täby.

Trots visst spelövertag och en utvisning på Dynamos Olle Hjort i 75:e minuten dröjde det till den 87:e minuten innan Anton Enmark tryckte dit ledningsmålet på en retur. Dynamo lyckades skapa oreda i slutminuterna men Stockans rutinerade målvakt Alex Lundqvist fick hålla nollan i premiären. På övertid fick Dynamo en hörna och valde att  plocka upp sin minst lika rutinerade målvakt David “Danken” Jesperson Mora i straffområdet. Danken fick dock skynda sig hemåt igen efter att Kalle Inde lyckats blockera ett skott och blivit fri från egen planhalva. Trots tappert hemjobb från Dynamos målvakt med nummer nio på ryggen kunde Kalle jogga in bollen i mål och avgöra matchen inför 85 jublande Stockansupportrar.

På söndag reser herrlaget till Väsby för att möta nykomlingen FC Väsby Akademiska på Södervik. Det blir en spännande match mot Väsby som lär vara revanschsugna efter uddamålsförlusten i premiäromgången mot Råsunda FC.